louiseolsson

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Louise Olsson - 18 januari 2012 21:38

Hallååå.

Blev inga kartonger slängda som de va tänkt.. Blev som vanligt inte mycket sömn i natt så orkade inte plocka i sär dom sista kartongerna.. Får fixas i helgen eller nästa vecka ist.


I dag va jag o mamma o träffa dom andra i från uppfödarutbildningen som vi gått på.. Jag skulle få mitt sista diplom.

Nu ska jag bara leta upp alla mina diplom så jag kan plasta in dom i helgen o sen sätta upp dom på väggen i lilla rummet som ska bli mitt kontor när allt e klart.


I helgen hoppas jag att Donna's valplåda kommer upp.. Ska troligtvis hem till mina föräldrar i morgon o tvätta alla delar till valplådan. Dom ska tvättas NOGA. Skrubbas o smörja in med diskmedel o sen skölja av de noga o sen lite mer skrubb så de blir riktigt rent..

Sen ska de köpas nya filtar o täcken oxå som Donna ska ha i valplådan.. Jag längtar såå fruktansvärt mycket.


I morgon blir de handling. Kylskåp, frys o skafferi skriker efter mat.. Hehe..

Ska även betala dom räkningarna jag fått hem hitentills.. Tror inte de ska komma fler. Men de vet man aldrig..


Om några dagar fyller min lilla pärla Fanny 7 år!! Mina lilla döva skönhet..

Önskar att även Donna kunde bo hemma hos mig.. Fanny o Donna betyder extra mycket för mig..

Donna fick mig att må bättre när jag fick henne.. Jag va ett vrak innan hon kom till mig.

Fanny får mig att må bra nu.. Utan henne skulle jag inte komma ut överhuvudtaget dom dagarna jag inte e hos mamma.

Men Donna vill jag inte sätta i min lägenhet. Hon har alltid haft tillgång till en stor trädgård att kunna springa fritt i.. Då vill jag inte ta hit henne efter 5,5 år då hon måste va koppelrastad o inte få springa av sig.. Nej usch fy, de vill jag inte utsätta henne för.. Går hellre upp till mamma o tillbringar tid med henne där.. O hon blir överlycklig när jag kommer. Känner mig verkligen uppskattad av henne. o Hon får mig att må bra o skratta.

o efter hon fått ut sin glädje så lägger hon sig bredvid mig i soffan o lägger huvudet på mitt bröst..

Hon e såå underbar. Vet inte hur jag kommer klara mig utan henne..

Men de ska jag inte tänka på nu.. Har förhoppningsvis många år kvar tillsammans med henne.


Nu ser vi framemot hennes valpar o jag hoppas att förlossningen kommer gå bra. Pratade i dag med ägarna till pappa till valparna. Tycker de e roligt med hanhundsägare som engarerade i valparna o nyfikna.

Inte nog med att jag hittat en trevlig hanhund åt Donna utan även 2 mycket trevliga ägare till honom..

e så nöjd med mitt val av sista hane till henne. Kunde inte bli en bättre kombination. Nu hoppas vi bara på en bra, frisk kull valpar.


Kram   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards